ریا کاری برای پیروزی در دومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
میرمحمد شاه میرمحمد شاه "رفیعی"

تظاهر به داشتن صفات نیک که در واقع وجود ندارد یا خصوصیات منفی اخلاقی، که انگیزه های عالی و هدف های انسانی بطور حساب شده و عمدی به کارهای غیراخلاقی نسبت داده میشود ریاکاری (HYPOCRISY) گفته میشود علت آن معمولا خود خواهی، منافع پست و مقاصد ضد انسانی است.

ریاکاران در مخالفت به صداقت و خلوص نیت قرار دارند و در شرایط امروز جامعه افغانی که بیعدالتی اجتماعی و تضادهای طبقاتی بیشمار در آن تسلط دارد خصایص ریاکارانه از یک خصلت انفرادی وطرز تفکر شخصی خارج شده وبه شکل یک پدیده متداول اجتماعی در آمده است و دامنگیر طیف وسیع از گروها و افراد چپ و دموکراتیک دیروزی تا افراطی ضد ترقی و پیشرفت گردیده است.

ریاکاران چپ و دموکراتیک که هم اکنون خود را دموکرات انسان گرا محسوب نموده و حتی به گذشته تاریخی واشتراک در مبارزات دموکراتیک ضد استبداد و ارتجاع افتخار هم می نمایند نقاب ریا و سالوس را به رخ کشیده اند و در عقب فعالین کشتارهای دستجمعی مبارزین ملی در یازدهم جدی 1373 و سخنگویان تخریب، ویرانی شهرکابل در موقع جنگ های تنظیمی یعنی آنهائیکه در ماهیت دزد هستند و اما امروز ریاکارانه خود را دیپلومات و روشنفکر محسوب می نمایند روان هستند. عده دیگر از این ریاکارهای دموکرات قبله آمال خود تیم شکست خورده و ناکام کرزی و سازمان دهندگان کنفرانس نامتعادل بن را قرار داده اند.

زیرا قراریکه دیده میشود عده ای از کاندیدهای ریاست جمهوری نمایندگان رسمی محافل مافیای بین المللی و غارت گران جهانی هستند و تحت امر و هدایت جنگ سالاران به مبارزات انتخاباتی مصروف هستند،مصارف و مخارج پولی آنها نشان میدهد که آنها خود با دزدی و غارت اموال مردم زر و سیم اندوخته اند و هم از طرف دزدان و چپاولگران دارایی های مردم افغانستان تمویل میگردند.

اما با تاسف که از میان نیروهای دموکراتیک، صلح و ترقی صداهای در دفاع از آنها شنیده می شود و اشکال اعمال و اجرات ریاکاری به نمایش گذاشته می شود.

برای ما این نوع موضع گیری ها و تمایلات ناشناخته نیست و جای تعجب هم نمی باشد تنها آرزوی ما شناخت چهره های انحرافی آنها است که تا در سنگر دفاع از زحمتکشان و مردم پرغرور و سربلند ما جای برای آنها نباشد و هر امتیاز و مقامی که از طرف تکنوکرات های غربی و جنگسالاران برای شان داده می شود برای شان نیک و مبارک باشد.

زیرا علم برای ما می آموزد که: ریاکاری از ناهمخوانی و اختلاف بین روابط اجتماعی و بالفعل و اندیشه و فکر در آیدیولوژی ناشی می شود و بعضی از روشنفکران با پیوند با انجوها و تأمین روابط با محافل و جریانات که برای اعمال نفوذ در کشورهای آسیایی و افریقایی از جمله افغانستان فعالیت دارند و میخواهند زمینه های اعمال نفوذ و غارت منابع این کشورها را از طریق نمایندگی های رنگارنگ و براه انداختن پروژه های نمایشی مساعد سازند مسخ می گردند و روی عقاید آرزوهای خود و منافع ملت پرغرور و سربلند شان پا می گذارند و ناگزیر هستند از صفوف نیروهای رزم و پیکار ملی-مترقی و دموکراتیک به بهانه های مختلف به سمت نیروهای عقب گرای مافیایی فرار نمایند.

این فرار به سمت مراکز قدرت های پوشالی آگاهانه و ناآگاهانه میباشد- رهبران و فعالین که امروز به مثابه سخنگویان کاندید های تکنوکرات و سردار جنگ سالاران تبدیل گردیده آگاهانه و شعوری به آنطرف رو آورده اند و منافع زحمتکشان را فراموش کرده اند.

وطنخواهان، مبارزین راه نجات، زحمتکشان افغانستان باید بدانند که: موجودیت انواع بیعدالتی ها ستم و مظالم طبقاتی و ملی در کشورما واقعیت است عینی، احکام عام و قوانین عمومی علوم سیاسی اقتصادی و جامعه شناسی حقانیت خود را به اثبات رسانیده و تغییرات سالهای نود در اتحاد شوروی سابق و ختم جنگ سرد به نفع کشورهای نفت خوار و ظالم هرگز به معنی آشتی ابدی میان ظالم و مظلوم نیست و ما نباید از گرگان گرسنه امید شبانی را برای رمه های گوسفند داشته باشیم این گفته ها را مهاجرت های دستجمعی افغانها،کشته شدن آنها به دست قوت های ائتلاف سپاه بیکاران در شهرها و دهات افغانستان و فعالیت های مشهود غرض تخریب و به بیراهه کشیدن کلتور اصیل افغانها و صدها پدیده ها شوم ضد انسانی موجود دیگر تائید می کند.

راه نجات تقویه صفوف و توسعه تشکیلات سازمان سیاسی پر افتخار نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان میباشد تا با تحقق پلاتفرم علمی و عملی کاندید این سازمان رزم و پیکار برادر عزیز ما داکتر حبیب منگل بتوانیم به سوی افق های روشن زندگی گام برداریم تا نقاب ریا و سالوس از روی ننگین ریاکاران دموکرات بیشتر دریده شود.


June 28th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات